Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.04.2019 00:27 - Трябва да има нещо
Автор: malvolia Категория: Лични дневници   
Прочетен: 569 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Да,знам какво ще ми кажеш,и съм съгласна с твоето мнение..Обичам да чувам мнението на другите,защото знам,че всеки вижда различно през своите очи,през своите разсъждения,чувства,опит.Винаги съм искала да знам.Само че аз съм повече човек от теб.И макар да мога да надникна през твоите очи,дори да разбера,че си прав, това не ми променя много положението.Знам,че това са материални неща,да,знам. Преходни.Че аз съм точно толкова тук,колкото и не съм.Може и утре да ме няма.Че трябва да съм благодарна,че имам покрив,храна и спокойствие,защото много хора нямат и това.Разбирам.Но погледнато от моя ъгъл,това е още едно нещо,от което да се откажа.Все едно е като просто да се примириш с нещо,което няма да имаш.И това те освобождава,не споря : кара те да чувстваш товара си много по-лек. Но те кара и да се чувстваш и наполовина тук,наполовина другаде.Където и да е,но другаде.

…Към далечината,към светлините,към шума от влака,пътуващ за някъде много далеч,това е едно странно чувство,за което не можеш да разбереш случвало ли се е, къде точно,къде е това място,където толкова искам да отида?..Или е нещо,което никога не е било,а се е родило от вечното ми желание да избягам,да бъда където и да е,но другаде..?

А аз,колкото и да не искам да бъда сериозна,да приемам всичко толкова навътре, трябва или да съм тук,или да ме няма,брате.Подредили сме си така живота,че някакси винаги си търсиш мястото,а напоследък е и все по трудно,и или стоиш безучастно, все едно не вярваш на очите си,наполовина навън,или си търсиш мястото и сменяш територия,убеждения или пол.Това,което си.Докато пасне.Докато бъдеш приет.Аз приключих с това…Вече почти мина първата половина на живота ми и в нея аз исках да бъда обичана.Да бъда част от нещо.Докато растях и получавах обич само от един човек,аз държах всичко,което имам да дам,в себе си,но приемах това като нещо,за което по-късно ще намеря кой да получи.По-точно нещо,което трябва да се изчерпи,да се раздаде.Оказа се,че е нещо,което трябва да се запълни… И се опитвах да се харесам на всички,да бъда приятел на всички,да бъда посрещана винаги с усмивка.И ако трябва да сме честни,успях,почти с всички,успях.Отне ми време да разбера защо е така,и да се науча да обичам себе си,без да имам нужда от оценка.Без да търся съвършенство,без да се обвинявам за грешките…Приключих с това.В останалата част искам да съм защитена.

И истината е,брате,че е все едно вземаш още нещо от мен.Още едно.Защото когато се научих да се обичам,се научих и да не очаквам от другите нещо,което не могат да ми дадат.Научих се да затворя вратата след фантазията за любовта,за която съм чела в книгите,за която съм мечтала и съм чакала.Знаеш все пак,че някои не се отказват от тази мечта никога.Аз ти я дадох в ръцете,защото осъзнах,че тук,на това място, това не може да ми се случи.И както ти казах,това ме освободи,но и ме накара да не искам да остана.Още една идея по-силно.Ако бяха по-различни,ако бяха повече или по-детски, всички тези мечти можеха да ми изглеждат сега смешни,малки,неважни.Но и двамата  знаем,че не са.И сега се чувствам така,сякаш моят дом,моята вече единствена останала малка цел,е поредното нещо,от което не се отказвам,защото е материално и преходно,а защото съм се примирила,че  е още нещо,което няма да имам.

Може би,разбира се,това идва с годините,зрелостта и мъдростта.Никога не съм искала да повярвам,че това означава да се отказваш.Да видиш колко  дребно и ненужно е това.Предполагам,че и затова истински мъдрите хора не се мъчат да научат другите – защото ако гледаш на света от този ъгъл всичко е безинтересно, бестрастно,разбираш ли?Това е все едно да играеш игра защото вече си се съгласил, защото не искаш да изоставяш отбора си и защото все пак не си сигурен какво е чувството да си победител.Каква е  наградата.Не защото й се наслаждаваш.Или защото искаш да продължиш.

И затова,не можеш да си щастлив.Защото трябва да се стремиш към нещо,разбираш ли?Да искаш.А ти ме караш само да се отказвам.Да оставям зад гърба си,да забравям. Но тази мъдрост,тази печал,не прави нещата по-лесни или разбиеми в свят като този.Напротив,обезсмисля ги.Когато бях фантазьорка,бях много по-щастлива,да знаеш.Понякога е по-добре нищо да не разбираш.Блажено невежество.

 

Надявам се,че има още на какво да ме научиш.

 

 

 

 

 

 

Разбира се,това е иначе казано.Можех да го нарека загуба,а не отказване.Загуба на  близки,приятели,дом,работа,мечти,каквото и да е.Но някак израстването е пълно с това.Добре,не казвам нищо.Не е и нормално човек да узрява,без да страда.Но ако пътят към това е низ от загуби – или отказване,от всички малки,дребни,преходни неща,дори като един човешки жовот,това е съвсем различно.Аз живея в съвсем различен свят,брате.В който на почит са точно нещата,от които ти искаш да се откажа.Това не ме свързва с тях,не ме кара да живея по-пълноценно.Те са други, половината от тях изобщо нямат души.Караш ме да съм повече в твоя свят, отколкото в моя.

Затова си мисля,че трябва да има нещо повече,отвъд това,но и нещо,което да запази връзката ми с тази земя.Трябва да има нещо.




Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: malvolia
Категория: Лични дневници
Прочетен: 269338
Постинги: 140
Коментари: 223
Гласове: 787
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930